Liam - född 2012-04-20

Det har hänt hur mycket som helst dem senaste dagarna, Vi har blivit en familj!
Fredagsnatten kl 02.06 så föddes vår underbara lilla son Liam, 3156 g och 50 cm lång. Så underbart söt. Går inte att beskriva vilken härlig känsla det var när han kom upp på börstet och skrek för första gången=)
Det hela började med att vattnet gick natten till onsdagen. Ringde då förlossningen och dem ville att vi skulle komma in för kontroll så att bebisen mådde bra i magen. Dem kopplade mej till Ctg och såg att bebisen där inne mådde bra. När vi var inne på sjukhuset så började värkarna komma lite smått. Men vi fick åka hem igen för att försöka vila lite så skulle vi höra av oss under torsdagen. Ringde till förlossningen igen på torsdag förmiddag och sa att jag hade värkar men att dem va väldigt oregelbundna och gjorde inte jätteont, men tillräckligt ont för att inte kunna sova. Barnmorskan som jag pratade med sa att om värkarna inte kom igång mer så bokade hon in en tid till mej torsdag kl 8.00 för igångsättning. Natten till tordagen så kom värkarna lite tätare och dem gjorde mer ont så då ringde vi förlossningen och dem sa att vi skulle komma in eftersom vi ändå skulle va där kl 8. Dem kopplade mej till ctg igen och såg att barnet fortfarande mådde bra. När kl var 8 och jag började bli ganska nervös inför igångsättningen så kom en läkare in och sa att tyvärr så är det fullt på förlossningen så dem kunde inte sätta igång mej. När dem sa det så var det som att hela världen brast samman, jag var trött och hade ont men inte antagligen inte tillräckligt ont. I det läget ville man ju bara bli igångsatt så det skulle komma nån vart. Men vi fick åka och lägga oss på BB istället för invänta värkarna eller i värsta fall vänta till fredag morgon för att bli igångsatt. Men efter att jag försökt vara uppe och gå så mycket som möjligt så kom värkarna igång mer och mer under eftermiddagen och vida halv sex hade jag så ont att jag sa att jag ville testa lustgasen. Så då körde dem in mej på förlossningen och jag kunde börja använda lustgasen. Lustgasen och massage från Christofer hjälpte jättemycket. Men när vi legat på förlossnigen i ca 3 timmar och jag inte öppnat mej mer än 4 cm, alltså 1 cm på cirka 3 timmar så bestämde jag mej för att ta epidural, så att man kunde slappna av lite och att livmodern kunde jobba på utan att man spänner sej. Epiduralen hjälpte mej jättemycket, ångrar absolut inte att jag tog den. Samtidigt som jag fick epiduralen så fick jag värkstimulerande dropp som skule påskynda det hela lite. Och det gjorde verkligen susen, 1,5 timme senare var jag öppen 6 cm och och ca 1 timme efter det så var jag fullt öppen och krystvärkarna kom. Cirka 1,5 timme med krystvärkar så kom vår efterlängtade lilla son till världen!=)
I det stora hela så tycker jag att förlossningen gick väldigt bra!


Liam, bara några timmar gammal


Liam, på BB


Liam


Liam, första dagen hemma


Liam, denna bild har vi skickat in till Webbisar på smp.se


Kommentarer
Postat av: Bells

Vad fin han är madde! Så glad för er skull. Vila nu upp dig och njut! KRAM

2012-04-26 @ 22:23:54
Postat av: Jennie

Stort grattis till er! Vad fin han är. Roligt att stöta på er på CG:s idag... och fin vagn, tror minsann vi har exakt likadan :)

2012-05-02 @ 16:42:32
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0