Utflykt med mamma

Idag har mamma och jag varit på en liten utflykt till Börjes i Tingsryd. Där fikade vi och strosade runt lite bland inredningssakerna.
Jag köpte en ny kruka som jag tänkt ha på vår uteplats. köpte även en rosa panelgardin som jag eventuellt ska ha i köket, sen så köpte jag ett jättesött Pinguhänge till barnvagen. Tittade även på ett sött bäddset som också är med Pingu på, men det finns i rosa eller blått så det får vi vänta med tills lille har kommit ut=) När jag var liten tittade jag ofta på Pingu och så lekte jag med en massa pinguleksakser så därför är det lite kul att köpa Pingusaker till vårt barn med=) Hoppas att han/hon tycker om Pingu bara;) 
 När vi kom tillbaka till Växjö så åkte vi förbi Blomsterlandet där vi handlade lite nya blommor.
Så ikväll så har jag planterat lite nytt här hemma!=)


Pingu


Ny kruka och hjärta som passar i mina trälådor på baksidan


Lila penséer till framsidan


Ny blomma till soffbordet


Köpte fina rosa sidenband som jag knytit runt krukorna i sovrummet


Här ska det odlas tomater - köpte en körsbärstomatplanta på blomsterlandet
Får se om jag lyckas med den, har aldrig haft en tomatplanta innan.


Kommentarer
Postat av: Erika

Gulligt pinguhänge! Kul med nya blommor och rosetterna runt krukan blev perfa :)

2012-04-11 @ 21:11:48
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0