Loppis!

Igår så var Evelina och jag uppe med tuppen för att åka på loppis. Vi åkte inte dit för att köpa utan för att sälja en massa saker som vi inte ville ha längre. Kl 5 ringde klockan och cirka kl 6 åkte vi från Växjö mot Brunnsparken i Ronneby. Tjugo över sju var vi framme, ställdes oss i kö, dryga timmen senare fick vi komma in till vårt bord och herregud folk var som galna där inne.. Hann inte mer än öppna bagaget förens alla skulle rota i våra saker för att se vad vi skulle sälja men både Evelina och jag var stenhårda med att vi skulle plocka upp sakerna innan vi började sälja. När vi väl fått upp våra saker så hade vi koll på läget igen och försäljningen kunde börja. Vissa saker såldes innan vi ens hann blinka och vissa saker gick det lite segare med. Vid två tiden så kändes vi oss nöjda(och svettiga efter att stått i solen i flera timmar) med vår fösläjning. Vi hade lite grejer kvar men en del ska jag slänga, en del ska jag sälja på tradera och en del ska jag skänka. Vill inte ha in det som jag rensat ut!!  
 
Jag kan absolut rekomendera att åka dit och sälja grejer om man vill bli av med lite, men man kan inte sälja sånt som man vill ha lite mer pengar för, utan det får man nog göra på tradera/blocket istället. Dem var väldigt glada i att pruta där. Jag hade nåt klädesplagg som prislappen satt kvar på som jag betalat 149:- för och det ville dem betala 5:- för...
 
Bilen var fullproppad med saker!!
 
Här står vi äntligen först i kön!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0