6 månader

Idag har Liam blivit hela 6 månader! Helt galet vad snabbt det har gått.. Känns som igår vi var på förlossningen och fick se våran lilla skatt för första gången. Det har hänt väldigt mycket på dem här sex månaderna. Han har börjat smaka på gröt och lite andra puréer (har inte lyckats äta ett helt mål ännu, men det går framåt på den fronten), han har blivit väldigt stark i sina ben och vill hela tiden stå upp i knät, han rullar runt från rygg till mage (har inte lärt sig att komma tillbaka till ryggläget igen, men det är nog bara en tidsfråga), han har kommit på att man kan göra en massa roliga ljud med munnen (kan ligga en lång stund och göra exakt samma läte), han kan flytta en leksak från ena handen till den andra. Ja det är vad jag kommer på nu, vår lilla gullunge lär sig så mycket nytt hela tiden nu tycker jag så det gäller att hänga med=)
Liam gillar verkligen när man bussar med honom och ler glatt när pappa kommer hem från jobbet. Han älskar uppmärksamhet och stortrivs när vi har gäster hemma eller om vi är och hälsar på hos folk. Han stortrivs även i sin vagn nu när vi har bytt till sittdelen (ser ju helt plötsligt så mycket mer än vad han gjorde i liggdelen) Han sympatigråter om ett annat barn är ledsen, och Liam blir rädd/ledsen om någon kommer fram för snabbt och hälsat på honom (är han i min famn då så vänder han sig om och tittar på mig istället för personen som hälsar på han).
 
 
 
Liam fick paket av mormor!=)
 
 

Kommentarer
Postat av: Theres

Han börjar bli mer lik dig nu :)

2012-10-20 @ 21:48:49
URL: http://brobergtheres.bloggplatsen.se
Postat av: Linnea

Himla kul att läsa om Liams framsteg när man inte kan vara där och se dem själv :) Han har blivit så stor och duktig! Ska bli jättekul att ses när jag kommer hem nästa gång :)

2012-10-21 @ 20:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0