Barnvakt

Idag är jag ledig, har jobbat både lördag och söndag så idag var det faktiskt skönt att vara ledig lite. Jag har nämligen en hel del som måste fixas. Måste bland annat beställa namnnappar, åka ner på stan för att kolla på nya jeans till mig, vinterjacka till Liam och kudde som han ska ha till dagis. Och så har jag lite annat småpyssel som jag måste dona med här hemma men idag så hinner jag inte med allt detta eftersom vi är barnvakt åt Liams kusin Cornelia. Så tur då att jag är ledig imorgon med och börjar inte jobba förens kl 16 på onsdag. Så jag ska väl kunna hinna med det som står på listan:) 
Cornelia kom redan kl 8 i morse och då åt vi frukost allihopa sen gick vi ut och lekte sen var det snart dags för mat och nu sover dem båda i varsin vagn:)
Kul att testa på livet som tvåbarns förälder haha! Nä men det går faktiskt bra att ha hand om både Liam och Cornelia. Dem tycker det är kul att leka med varandra. Fast det blir en och annan sur min från dem båda. Liam gillade inte att Cornelia lånade hans Bobby Car och Cornelia ville väldigt gärna ha gräsklipparen som Liam körde runt på ;) 
 
Nähe nu ska jag plocka upp diskmaskinen innan dem vaknar. När dem vaknat så ska vi gå till Eveldal och titta på ankorna och så ska Cornelia hjälpa mig att baka en kladdkaka som vi ska bjuda farmor och farfar på ikväll:)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin -Änglamamma och gravid

Härligt att bli tvåbarnsmamma för en dag!

Svar: Ja det var härligt! Men det var fullt ös kan jag lova. Både Liam och jag var helt slut på kvällen:)
Madeleine Carlsson

2013-08-26 @ 22:29:54
URL: http://josefinaelma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0