2 dagar

Nu har vi klarat av 2 dagar utav inskolningen på förskolan. Och det går faktiskt väldigt bra. Igår var ju första dagen och i stort sett allt gick bra förutom att han inte ville äta någon lunch. Idag har det också gått bra, han går iväg för att leka och bryr sig inte jättemycket om mig. Men han har hela tiden koll på var jag är. Idag gick det bättre vid lunchen. Han vägrar verkligen att sitta i "bebis"stolen (med bygel) så idag satte jag honom på en vanlig stol och då gick det bättre med maten, han åt nästan en hel portion!
 
Hemma har vi haft det kämpigt med just maten ett tag, att han inte vill sitta i sin stol, så det är nog dags kanske för en hög barnstol utan bygel. Eller är det för tidigt? Vi vill ju inte att han ska ramla ner, men det känns som att det nästan är ett måste med ny stol så vi får ordning på ätandet igen. Nu blir han så arg när vi sätter ner han i stolen, han lugnar sig inte förens vi tar upp honom från den. Vi får helt enkelt ha koll på honom när han sitter på en vanlig stol och han lär sig säkert ganska snabbt att man inte kan sitta hur som helst på en sån.
 
Jag har kikat runt lite på alternativ.
Här är tre olika alternativ som jag kikat lite på:
(är det någon som har någon erfarenhet så skriv gärna det)
 
Den klassiska tripptrapp stolen
 
Småtroll
 
 
 
Baby dan
 
 
En vit stol vill vi nog ha iallafall tror jag...eller en svart!?
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin -Änglamamma och gravid

Skönt att det går bra med inskolningen! :)

Svar: Ja det är skönt men det går lite mindre bra hemma, Han är JÄTTEmammig. Ingen annan får hjälpa han med nåt och han vill inte sova och när han väl somnat så sover han jätteoroligt...Men det är väl sånt som hör till antar jag..Hoppas det vänder snart!:)
Madeleine Carlsson

2013-10-02 @ 18:03:30
URL: http://josefinaelma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0