Ambulans och 3 årskalas

Att det ska vara så svårt att få tiden att räcka till till allt nu när man har börjat jobba igen.. Bloggen blir tyvärr lite lidande eftersom jag prioriterat annat när jag varit ledig. Men lite då och då ska jag få till ett inlägg har jag tänkt mig i alla fall.
Helgen som var började inte speciellt bra! Jag fick samtal till jobbet från Christofer att han åkte ambulans med Liam!!!! Liam hade tydligen svalt ett hårspänne/hårnål och han hade kräkts upp lite blod. Så Christofer tig det säkra före det osäkra och ringde 112 och dem skickade ambulans ganska snabbt. När Christofer fått tag på mig så åkte jag direkt ner till akuten för att möta upp dem. Som tur var så mådde Liam bra. Läkarna kollade i hals och svalg (usch vad Liam skrek när dem skulle kolla och höll fast honom, stackare men det var ju tvunget att se så inte spännet satt fast osv...)och såg endast att det var lite sårigt (antagligen från när Christofer försökte få tag på hårspännet). Något hårspänne syntes inte till så vi blev skickade på röntgen. Där fick vi veta att spännet hade tagit sig hela vägen förbi magsäcken och befann sig nu i tunntarmen på RÄTT håll!! Skönt och lite tur i oturen (vill inte ens tänka på vad dem kanske hade behövt göra ifall det satt fast eller låg på tvären). Vi blev hemskickade och skulle hålla koll på om hårspännet kom ut i blöjan. Hade det inte kommit ut på några dagar så skulle vi återkomma. Men som tur va så kom hårspännet ut cirka ett dygn senare och Liam verkade inte ha haft något ont i magen eller så. Så skönt det var att se att spännet kom ut! 
Det är inte kul när det händer ens barn något och speciellt inte när det är så pass att det behövdes både ambulans och akutmottagning..
Resten av helgen har vi spenderat i Örebro hos Liams kusin Cornelia med familj. Cornelia fyllde nämligen tre år i helgen så det ville vi ju såklart fira. Vi sov på hotell uppe i Örebro, var ute och åt, Liam red ponny, Christofer red också (han tom hoppade över ett hinder haha), firade Cornelias tre årsdag med kalas och allt som hör därtill:)







Kommentarer
Postat av: Malin -Änglamamma och gravid

Nämen vilken buse. Tur att det kom utan att han påverkades!

Svar: Ja det var verkligen skönt att det gick bra!:)
Madeleine Carlsson

2013-09-17 @ 19:26:35
URL: http://josefinaelma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0