Checklista inför förskolestarten

Snart är det dags för vår lille(stora) prins att börja på föskolan. På tisdag närmare bestämt så är det dags att börja skola in honom. Det ska bli både kul och spännande men även lite konstigt också. Att det är någon annan som man inte känner ännu som ska ta hand om honom, trösta honom när han slår sig, lära honom nya saker osv. Men jag tror och hoppas att Liam kommer trivas på föskolan. Det verkar vara en himla bra föskola vi fått till honom, och att två pojkar från mammagruppen går på samma avdelning känns också jättebra!
Liam är väldigt framåt och nyfiken och gillar att leka och lära sig nya saker så jag tror han kommer få det toppen på föskolan.
Nu när föskolestarten är så himla nära så håller jag på att gå igenom så han har de kläder som behövs, att kläderna är namnade osv.
Så därför tänkte jag skriva ner en liten checklista här med det jag ordnat med till honom. 
Är det något som ni tycker saknas eller om ni har något bra tips så skriv gärna det:)
 
Höstskor
Gummistövlar
Skalset med både jacka och byxa
Polokrage
Fleecetröja
Mössa (både tunn och tjock inför vintern)
Vantar (galon, tunna tumvantar, vintervantar, fleecevantar)
Ullstrumpor
Vinteroverall
Vinterjacka
Termobyxor
Goretex kängor
Ryggsäck
Sittkudde som han ska ha när de samlas i ring
Kort på honom till hans plats
 
I hans lilla hög som han ska ha liggandes på förskolan har jag lagt:
2 par mysbyxor
2 stycken tunna långärmade
2 par strumpor
1 par vantar
1 mössa
 
Ska beställa nappar med hans namn på
 
Och så har jag köpt en massa nya kläder till honom (han har vuxit som bara den på sistone så det mesta var för litet).
 
 
Ryggsäck från Adidas.
 
Gummistövlar från Tretorn.
 
Vinteroverall från Villervalla.
 
Liams gammelfarmor har hjälpt till att sy denna fina kudden. Tyget har jag köpt på Panduro.
 
Gillar verkligen mönstret på Liams kudde
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin -Änglamamma och gravid

Vilket underbart tyg!

2013-09-29 @ 22:12:23
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Postat av: Anonym

Tror du fått med allt till eran fina lilla kille. Hoppas att inskolningen kommer gå bra. Var ska christoffer börja jobba?

2013-10-01 @ 21:13:26
Postat av: Caroline - Fotograf & Mamma

Vilket underbart tyg! Så spännande med förskolestart :)

2013-10-04 @ 13:07:18
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

Älskar ryggsäcken :) Jättefin! och tyget på kudden också! Han är en stor kille nu, förskolan och allt :)

2013-10-04 @ 14:17:57
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Emma - Mamma till lilla Ella

Åh vilken söt kudde!! :) Lycka till med inskolningen. Det kommer säkert gå jättebra! :)

2013-10-09 @ 10:19:21
URL: http://emmaingrid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0