Vinterjacka!

Jag velar mellan två olika vinterjackor till Liam. Jag har köpt en overall till honom som han kommer ha till dagis och hemma att leka i. Men så känner jag att det ändå behövs en vinterjacka och termobyxor också, ifall overallen är jätteblöt så kan det ju vara bra att ha något annat att ta på honom så man kan vara ute i snön. Men så kan jag inte riktigt bestämma mig för vilken jacka. Den första med pälskrage har jag köpt hem och den känns varm och skön och bra att leka i. Den andra funderar jag på att köpa istället och lämna tillbaka den första. Jag tycker nog att den andra är finare. Men frågan är om den är lika bra att leka i. Men å andra sidan så kommer han ju ha overallen till största delen när han leker ute. Jackan är ju bara extra. Och eftersom jag tycker den andra jackan är finare så blir det nog den. Han kommer nog använda jackan istället för overallen när vi exempelivs åker bil, går på stan mm så då vill jag inte att jackan ska vara för klumpig.
Det blrv mycket svammel om en jacka här känner jag men här kommer iallafall en bild på varje:)
 
 
 
 
Ikväll skulle vi egentligen träffa Erika och Jon och lille Arvid. Men Liam har tyvärr blivit förkyld, han hade feber inatt (feberfri nu) och näsan rinner för fullt på han och så har han lite hosta med när han ligger ner så vi fick tyvärr ställa in och skjuta på det. Inte kul om lille Arvid skulle bli dålig ju!
Så typiskt bara att han skulle bli förkyld just nu, vi som verkligen såg fram emot att träffa Erika och hennes familj..
Men men vi får ta det en annan dag istället! :)
 

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till lilla Ella

Jag tycker också den andra jackan. Ofta som du säger kanske man vill ha jackan och inte overallen när man ska göra något där man vill vara lite "finare". Kul att kunna ha lite finare saker när han är hemma och så har man mer slittåliga praktiska saker på förskolan. Eller så tänker jag mig iallafall:)

Svar: Ja jag var och köpte den idag:) Är supernöjd med den!
Madeleine Carlsson

2013-09-08 @ 20:33:12
URL: http://emmaingrid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0