Bakad potatis med kycklingröra

Igår var jag ledig eftersom jag jobbat helgen. Mamma/mormor kom och hälsade på oss i några timmar. Vi han både äta lunch och fika. Hem till oss kommer ingen utan att det bjuds på fika.. hihi jag är ju världens fikamonster!
Till lunch gjorde jag en god kycklingröra med curry som vi hade till en bakad potatis och så lite sallad till det också. Röran blev jättegod så jag tänkte dela med mig av receptet här ifall det är någon som är intresserad av att testa den.
Jag hällde i allt på måfå efter tycke och smak så jag kan inte skriva exakt hur mycket jag lagt i. Ni får testa er fram och smaka av. Men tänk på att currysmaken kommer fram mer när den stått en stund.
 
2 st kycklingfilér som jag stekte lite snabbt i stekpannan för att få en yta på den sedan la jag in dem i ugnen i cirka en halvtimme tills dem var helt genomstekta. (kycklingen hade jag kryddat med salt och lite peppar)
1 burk Creme Fraiché
Drygt ½ dl majonäs
Purjolök
Paprika som jag finhackade
Curry
Lite salt och peppar.
 
 
 
Liam fick fläskpannkaka istället:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0